La pedale

Viaduct special pentru bicicliști, peste o autostradă și un drum expres | VIDEO

Orașul olandez Eindhoven și-a construit reputația de oraș care oferă soluții îndrăznețe în domeniul infrastructurii pentru bicicliști. Renumitul sens giratoriu plutitor pentru ciclism, Hovenring și centura de ciclism de 37 de kilometri în jurul orașului sunt exemplele cele mai bun, completate în urmă cu câteva săptămâni de un uriaș pod de ciclism care traversează autostrada A2.

Spectaculosul sens giratoriu pentru cicliști a fost inaugurat în iunie 2012

Până de curând era posibil să traversezi A2 pe viaductul de la Anthony Fokkerweg, dar acel drum urmează să fie extins în încercarea de a îmbunătăți traficul rutier între Eindhoven și aeroportul Eindhoven. Prin urmare, pista de ciclism de pe acel viaduct va fi convertită în spațiu auto. Asta însemna că era nevoie de o nouă modalitate de a traversa autostrada cu bicicleta. Compania de proiectare ipv Delft a studiat soluțiile posibile și a concluzionat că un nou viaduct dedicat bicicliștilor ar fi mai bun decât lărgirea acelui viaduct existent.

Orașul Eindhoven a acceptat că noul pod, conectat la parțial noi piste de biciclete, departe de drumurile principale pentru traficul motorizat, ar fi într-adevăr o soluție isteață. Unele dintre aceste trasee de biciclete nu sunt construite încă, dar podul lung de 160 de metri a fost deschis. Este o construcție din oțel arcuit care face posibilă traversarea întregii autostrăzi A2 și a autostrăzii regionale N2 adiacente – în total, 14 benzi – pe o distanță de 130 de metri.

Foto: Bicycle Dutch

Ipv Delft a văzut doar avantaje în designul arcuit: „Nu doar pentru că arată uimitor, ci și datorită eficienței sale structurale și a utilizării minime a oțelului.” Un tip similar de pod a fost folosit pentru a traversa Canalul Amsterdam-Rin la Nigtevecht.

Părțile podului au fost construite în Belgia și asamblate chiar lângă locația finală de pe partea de vest a drumului. Cântărind 1.600 de tone, podul era prea greu pentru a se ridica pe stâlpii săi. În schimb, a fost rulat în loc în noaptea de 29 spre 30 august 2020, pe transportoare modulare autopropulsate. Operațiunea a fost planificată să dureze 8 ore și a putut fi urmărită printr-un flux live. Totul a mers atât de bine în noaptea aceea, încât podul a fost amplasat în doar 6 ore.

Podul trebuia apoi terminat la fața locului. A durat doar câteva luni. Vineri, 23 octombrie, primii oameni puteau folosi podul și erau, în general, foarte entuziaști. Podul are o punte de 7 metri lățime cu un spațiu util de 5 metri lățime. Asta înseamnă că două persoane care pedalează una lângă alta pot trece pe lângă alte două persoane care pedalează una lângă alta, în timp ce există încă loc pentru două persoane care merg alături. Puntea podului este la 7 metri deasupra suprafeței drumului, iar vârful arcului este la 21 metri deasupra punții podului.

Iluminarea cu LED-uri este integrată în balustrade. Să nu uităm că ne aflăm la Eindhoven, cunoscut ca orașul luminilor din Olanda (deoarece a fost întotdeauna sediul central al Philips, ce inițial producea becuri), iar podul trebuie să se potrivească reputației orașului. De aceea, a fost decorat cu spoturi LED care pot lumina arcul podului din interior, în orice culoare dorită, funcție care nu este încă operațională.

Podul a fost numit Tegenbosch după o fermă istorică și, de asemenea, un cartier din acea zonă a orașului Eindhoven. Cei de la ipv Delft, citați de Bicycle Dutch, spun că bugetul a fost de aproximativ 12 milioane de euro.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s